O Autorze

Adam Szafraniec

Nazywam się Adam Szafraniec. Zajmuję się twórczością dla dzieci i dorosłych, a konkretnie piszę powieści dla dzieci, teksty słuchowisk i piosenek. Bywam również współautorem muzyki do większości moich piosenek.  Od pewnego czasu stałem się też scenarzystą i copywriterem. Jeśli idzie o twórczość dla dorosłych, to zakres mojej działalności jest podobny. Może poza powieściopisarstwem.  Z zamiłowania fotografuję i wędruję po Tatrach.

Chciałbym w tej przestrzeni dzielić się z Wami moim doświadczeniem w zakresie organizacji imprez dla dzieci, przedstawień i akademii, a także wydarzeń kulturalnych, w których korzystacie z mojej twórczości.

Zacznę od początku. Dlaczego warto korzystać z profesjonalnie przygotowanych (w tym przypadku moich) scenariuszy?

Po pierwsze dlatego, że są to publikacje kompletne, spójne w warstwie literackiej i muzycznej. Przemyślane, z wyraźną fabułą, wielokroć redagowane przez kompetentne, merytorycznie przygotowane osoby w zakresie poprawnej literackiej polszczyzny. Są sprawdzone w praktyce.  Ścieżka dźwiękowa jest kompatybilna ze scenariuszem i ściśle z nim zintegrowana, gdyż zarówno piosenki, pastorałki jak i muzyka ilustracyjna są pisane, i komponowane do konkretnych scen. Dźwięk zarejestrowany jest w profesjonalnym studiu nagrań z udziałem profesjonalnych dźwiękowców i muzyków (m/i współpracuję ze znakomitym i wrażliwym kompozytorem, i realizatorem dźwięku, który wyjątkowo trafnie interpretuje moją twórczość  – Arturem Kaszowskim).  To tylko część zalet. Uważam, że bardzo istotne jest to, iż osoba przygotowująca przedstawienie, czyli reżyser, ma komfort pracy. Dostaje do rąk mnóstwo materiału wyjściowego, gotowy scenariusz ze szczególnie starannie przygotowanymi didaskaliami. Zatem może się skupić tylko na reżyserowaniu. I jeszcze bardzo ważna zaleta, moje scenariusze – jak piszą i mówią korzystający (!) – porywają dzieci i widownię. Głównie chodzi tu o pastorałki i poszczególne sceny. Na CD ze ścieżką dźwiękową znajduje się aktywna (do edycji) wersja scenariusza, czyli tekst, który zawiera książka. Reżyser może w ten sposób nanosić uwagi i drukować tekst (role) dzieciom do nauki w domu. Utwory są nagrane w wersji z wokalem i bez.

Uważam, że moje publikacje dają Wam możliwość wykreowania ciekawych zdarzeń artystycznych z udziałem dzieci, młodzieży i dorosłych. Opinia ta wynika z recenzji naszych scenariuszy i opinii nadesłanych przez realizujących.

W Internecie znajdują się filmiki i zdjęcia. Niestety przeglądając te dokumenty niejednokrotnie dostrzegam dużą ingerencję w treść moich scenariuszy. I niestety nie chodzi o interpretacje, bo to byłoby zrozumiałe, lecz uzupełnianie scenariusza własnymi pomysłami reżyserów, co sprawia, że nie mogę się podpisać pod takim dokumentem. Bywa, że jest to ingerencja niezakłócająca, ale zdarza mi się nie zgadzać z pomysłami reżyserów. Dlatego nie chcę podawać linków. Mam zarazem świadomość, że nie uniknę takiej ingerencji realizujących. Mogę tylko zachęcać do niezniekształcania scenariusza.

Zapraszam do tej – mam nadzieję – twórczej przestrzeni. Czas na konkretną analizę. Postaram się od czasu, do czasu analizować tutaj wybrane fragmenty przedstawień, na podstawie nadesłanej dokumentacji lub na podstawie bezpośredniej obserwacji (bywam – jako autor – zapraszany na spektakle).

Reklamy